10 powodów dla których warto ćwiczyć

 

Patrząc na wysportowane ciało osoby aktywnej fizycznie, dostrzegamy w głównej mierze zaledwie ten najłatwiej zauważalny, pozytywny aspekt ćwiczeń – piękną sylwetkę. Utożsamiamy sportowy styl życia po prostu z dążeniem do poprawy wyglądu zewnętrznego.


Decydujemy się na ćwiczenia, dopiero kiedy patrzymy na nasze odbicie w lustrze, w którym widzimy jakieś niedoskonałości w naszym wyglądzie. Zaczynamy naszą fit przygodę. Męczymy się, spędzając godziny na intensywnych treningach, aby w końcu latem również móc pochwalić się pięknym, płaskim, wyrzeźbionym brzuchem czy smukłymi nogami.

Niestety, z takim podejściem, nie utrzymamy efektu zbyt długo, nawet jeśli uda nam się osiągnąć w końcu do lata ten wymarzony, płaski brzuch, który przypomina o sobie zazwyczaj kilka tygodni przed wakacjami.
Przygodę ze zdrowym stylem życia trzeba zacząć gdzieś indziej. Nie przed lustrem, tylko… w głowie. Warto zastanowić się nad tym jakie dodatkowe korzyści niosą za sobą zmiana nawyków żywieniowych oraz regularne treningi.

 

Oto kilka z nich:
1. W zdrowym ciele, zdrowy duch. 🙂 Osoby które dbają o sylwetkę rzadziej cierpią na depresję. Podczas ćwiczeń nasz organizm produkuje endorfiny czyli hormony szczęścia. Dzięki temu czujemy się lepiej, poprawia nam się nastrój, nawet gdy mamy zły dzień. 🙂 Również widząc efekty naszej pracy nad sylwetką, stajemy się pewniejsi siebie, zadowoleni, wyzbywamy się kompleksów.
2. Osoby aktywne fizycznie pamiętają o zdrowej diecie. Zdrowa dieta jest bardzo ważna. Dzięki odpowiedniemu doborowi składników odżywczych świadomie można zapobiegać rozwojowi pewnych chorób np. cukrzycy. Odżywiając się zdrowo, dostarczamy organizmowi dobrej jakości paliwa, które wpływa pozytywnie na nasze zdrowie i samopoczucie.
3. Regularne treningi uczą konsekwencji, cierpliwości oraz wytrwałości. To z pewnością wpłynie pozytywnie również na inne aspekty w życiu.
4. Regularna aktywność wspomaga przemianę materii. Połączona z odpowiednią dietą jeszcze bardziej podkręca nasz metabolizm. 🙂
5. Poprawia się nasza wydolność oddechowa i sprawność fizyczna. Nie męczymy się tak szybko, mamy więcej energii, jesteśmy żywsi, chętni do działania 🙂
6. Na treningu rozładowujemy stres, co korzystnie wpływa na nasze samopoczucie, czujemy się bardziej zrelaksowani, odprężeni.
7. Dzięki treningom budujemy siłę i wytrzymałość. Nie straszne będzie już dla kobiet włożenie ciężkiego kartonu na szafę czy udźwignięcie siatek z zakupami. Więcej siły – to więcej ciuszków do udźwignięcia na zakupach kobietki! :D🙈
8. Poprawia się odporność naszego organizmu.
9. Dzięki treningom siłowym budujemy mięśnie, co powoduje zwiększanie się zapotrzebowania kalorycznego – czyli więcej jedzenia dla tych którzy uwielbiają jeść.:)
10. Dzięki treningom ciało jest jędrne, ćwicząc z ciężarami można poprawić proporcje sylwetki i jeśli marzy Ci się figura klepsydry – zasuwaj na trening! 🙂
Jak widać, piękna sylwetka jest tylko efektem wizualnym tego, że prawidłowo dbamy o nasze ciało.
Mam nadzieję, że przekonałam Was do tego, że warto być aktywnym fizycznie, warto dobrze się odżywiać, bo w zdrowym ciele także zdrowy duch! 🙂

 

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o