Pierwszy raz na siłowni.

 

Słowem wstępu, ten post będzie kierowany głównie do kobiet. (Wybaczcie Panowie:)

Dlaczego do kobiet?
O ile mężczyźni, kiedy już zaczynają swoją przygodę z siłownią, wybierają zarówno strefę cardio jak i strefę maszyn oraz wolnych ciężarów, o tyle kobiety, decydują się tylko na pierwszą z tych opcji, nie wiedząc jak bardzo ciężary, a raczej ćwiczenia z nimi, wpływają korzystnie na nasze ciało.

Dlaczego kobiety nie decydują się na trening z użyciem maszyn i wolnych ciężarów, tylko wybierają w większości przypadków jedynie strefę cardio lub zajęcia typu fitness?
Powodów jest kilka. Ogólnie przyjęty stereotyp, że w strefie ciężarów ćwiczą wyłącznie panowie sprawia, że kobiety nie decydują się na tę formę ćwiczeń. Jako osoby początkujące boimy się strefy maszyn. Strach spowodowany jest nieznajomością ćwiczeń, brakiem wiedzy związanym z ich poprawnym wykonywaniem. Nie chcemy wyjść na niekompetentne osoby, z których w naszej opinii, inne osoby przebywające na siłowni będą się śmiać. Kobiety boją się także nadmiernego rozrostu mięśni, nie chcą wyglądać jak kulturyści, dlatego unikają ciężarów jak ognia. Oczywiście organizm kobiety nie jest zdolny do hipertrofii mięśniowej, stąd też kobiety śmiało mogą sięgać po hantle.:) Kobiety często boją się strefy wolnych ciężarów, bo obawiają się pokazać swoje niedoskonałości sylwetki. Wstydzą się swoich kompleksów, więc decydują się na trening cardio gdzieś na uboczu siłowni, tak aby nikt nie dostrzegł tych mankamentów sylwetki. Ale hej! Chyba po to właśnie się trenuje aby poprawić naszą sylwetkę, prawda?:) A więc nie ma powodów do wstydu.


Jakie są zatem plusy ćwiczenia z ciężarami?
Spalanie tkanki tłuszczowej, wyrzeźbienie mięśni, ujędrnienie ciała to tylko jedne z korzyści jakie czekają nas, jeśli zdecydujemy się sięgnąć po ciężary. Dzięki ciężarom poprawimy proporcje sylwetki, nabierzemy wartościowej masy mięśniowej, sylwetka stanie się lepsza, a to polepszy też nasze samopoczucie. Ćwiczenia z ciężarami to także ciekawsza forma wysiłku niż nudne, monotonne cardio.
Kochane kobietki, każdy od czegoś zaczynał.:) Gwarantuję, że po kilku treningach Wasze obawy odejdą w zapomnienie. Wraz z upływem kilku takich sesji treningowych, kiedy dostrzeżecie jak zmienia się wasza sylwetka, treningi staną się przyjemnością.
Na siłowni można również poprosić trenera o pomoc, jeśli nie jesteście pewne jak wykonać prawidłowo dane ćwiczenie. Jeśli chodzi o strefę maszyn, na sprzętach widnieją informacje na temat tego jakie mięśnie są angażowane podczas danego ćwiczenia oraz jak je poprawnie wykonać. Nie każda z kobiet wie, że wraz z wykupieniem pierwszego karnetu, możecie skorzystać z godzinnego treningu wprowadzającego z trenerem, na który wcześniej się umawiacie. To idealna okazja aby wypytać o wszystko czego nie jesteście pewne. Formę treningu możecie wybrać same, trening na konkretną partię ciała, czy też na przykład trening ogólnorozwojowy.

A więc, nie krępujcie się dziewczyny:) każda z nas przez to przechodziła, po czasie będziecie się śmiały z Waszych początkowych obaw, a efekty treningów wynagrodzą Wam to, że zdecydowałyście się na treningi z ciężarami!:)

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar